Saturday, December 24, 2011

Kenal UPIN & IPIN?

SEBARKAN!! Sebutlah Uffin bukan Upin sebab Upin dalam bahasa Aramaic bermaksud "Aku Benci Rasul." Sebutlah Ariffin bukan Ipin sebab Ipin dalam bahasa Syriac bermaksud " Aku Suka Israel ." Ini diburukkan lagi oleh penggunaan huruf "U" pada baju Upin dan "I" pada baju Ipin. "U" bermaksud " USA " "I" bermaksud " Israel ".

Terbuktilah bahawa Upin & Ipin juga merupakan agenda tersembunyi Yahudi dalam m...... elemahkan akidah umat Islam. Mereka menggunakan Upin & Ipin sebagai jarum halus terbaru setelah mereka gagal dalam misi Pokemon, Doraemon, Digimon dan Mamula Moon. LAGI SATU : Baru-baru ini Syarikat Apple telah melancarkan

iPhone 4G. Diharap ikhwah dan akhawat semua dapat sama2 memboikot iPhone 4g kerana ia sebenarnya adalah agenda yahudi. 'i' pada perkataan iPhone sebenarnya

merujuk kepada ' Israel '. 4G pula bermaksud "GOD, GOLD, GLORY and GIRL".
ni saye copy je ek untuk pngtahuan sahabat smua.


Ok, Aku bet sesiapa yang ada FB mesti pernah jumpa statement ni berlegar-legar di HOME korang,
GROUP or STATUS kwn2 korang kan? *xpayah angguk, aku tak nampak.hehe

Nak tanya, korang percaya ka benda ni? *aku kurang percaya pasal upin ipin...kesian3x...

Mana tak nya...

taken here
Anak yatim ni,,,
ada agenda jugak ke?
hmm...
pakai baju Melayu pulak tu..

Walaupun isu ni macam dah lama, aku ni dah naik muak baca benda macam ni. Bukan tak suka, cuma...
boleh tak before sebarkan cek betul2 kesahihannya...

Oleh sebab kerajinan datang tiba2 and free yang memanjang malam ni,..
tangan ni rasa rajin pulak menaip dan blog stalking kat official site upin ipin...

kat sini ha.


secara personal,
 Upin Ipin bagus untuk ditonton oleh kanak2,,,sebab,
ianya menerapkan nilai-nilai murni sesuai dijadikan contoh.


Walaupun diorang anak yatim, tak pernah pun kurang ajaq dengan opah dan kakaknya, Kak Ros.
Plus, bukannya dalam cerita tu ada ajar benda tak senonoh pun. Correct me if I'm wrong k. Siap ada episod puasa lagi. Aku tak rasa ada agenda di sebaliknya. Cerita animasi macam ni perlu ada banyak lagi kat Malaysia. *senanglah cikgu2 nak buat BBM... =D tu je lah..
"Kalau ada agenda di sebalik cerita ni, untuk apa terapkan nilai-nilai murni? cerita pasal Puasa, Raya?"


pasal iPhone aku tak nak komen banyak.bukan aku reti sangat pasal gadget ni.
Aku admire iPhone but belum nak beli lagi sebab...MAHAL u...dah tu, payah download software...
bila pasal ni kan...aku nak bagitau..
"Kalau masih jadi pengguna, cakap banyak pun tak guna. Kalau nak, jadilah pencipta tu sendiri."
[ni je komen yang aku ada pasal ayat iPhone nie.]


If yang ni, aku boleh terima lagi. *even aku minat lagu tu. =.=" tak perasan sebelum ni liriknya.

Dear Muslim Friends ,
kalau dengar lagu It Will Rain by Bruno Mars , harap2 jangan ikut nyanyi sekali la yea, sebab ada bait lirik yang boleh bawa kita ke arah murtad ( for Muslims) .kalau boleh tak payah dengar langsung .... ... 

ni lirik nya :
There's no religion that could save me ( tiada agama yang boleh selamat kan aku )
No matter how long my knees are on the floor ( tak kira berapa lama melutut di lantai ) 

tiada agama?? jaga2.. Allah murka nanti, sebab kita terleka... na'udzubillahiminzalik.. Tolong sebarkan




sekadar point of view biasa, bukan nak mengutuk cuma meluahkan rasa.
kalau ada salah dan silap...harap dimaafkan dan beri tunjuk ajar.
saya insan biasa. (^_^)

0 jari-jari menaip komen:

 
Luahan Hati Blogger Template by Ipietoon Blogger Template