Wednesday, December 7, 2011

Aku Stalker Part 5

"Intan."

Intan mendengar namanya dipanggil. Suara itu cukup dikenalinya. Insan yang pernah dia cintai suatu ketika dahulu. Insan yang pernah bertakhta di hatinya yang kini sudah hancur luluh. Insan yang pertama sekali membuatnya mengenal apa itu cinta antara si dara dan teruna.

Intan berpura-pura tidak mendengar.

"Intan, Fariz panggil engkau la kat belakang tu. Takkan tak dengar kot. Ke kau buat-buat tak dengar?" Tiba-tiba sahabatnya, Alieya muncul di hadapannya.

"Kau ni kan, lain kali boleh tak bagi salam dulu baru muncul kat depan aku? Terkejut aku. Nanti naik pulak darah aku. Kau tak kesian kat kawan kau ni ke?" bebel Intan pada Alieya.

"Maaf ye sahabatku Intan. Alieya tak sengaja. Hehe"

"Haha. Aku main-main je lah. Rileks la."

"Ehem..." suatu suara garau datang daripada arah belakang.

Serentak itu Intan dan Alieya terdiam.

"Eh, kau rupanya Fariz. Nak apa? Lain kali bagi salam dulu boleh?" soal Alieya sambil tersenyum melihat Intan yang tersipu-sipu malu.

"Ok lah. Assalamualaikum, tumpang lalu. Aku nak borak dengan kawan kau yang bernama Intan boleh?" soal Fariz pula.

"Waalaikumsalam. Kan lebih indah macam tu. Kau tanya lah dia sendiri. Aku tak tahu lah dia nak tak borak dengan kau." jawab Lieya bersahaja.

"Erm... aku tengok muka dia ja aku dah tahu Lieya. Takpe lah. Aku gerak dulu. Tolong jagakan Intan bagi pihak aku k. Assalamualaikum." Fariz pun berlalu pergi.

"Waalaikumsalam." jawab Lieya.

Alieya dan Intan meneruskan perjalanan mereka ke asrama tanpa bicara.

0 jari-jari menaip komen:

 
Luahan Hati Blogger Template by Ipietoon Blogger Template