Saturday, December 24, 2011

Aku Stalker Part 14


“Intan, jom pergi taman. Study group.

“Okey sayang. Jap gi aku turun.”
                
“Dah cantik dah tu. Aku tunggu kat bawah k. Nak pergi jemput Mei Mei dan Rina kat bilik diorang kejap.”

“Okey bereh boh. Hehe.”

Mereka memilih taman untuk dijadikan tempat untuk belajar berkumpulan disebabkan suasananya yang tenang dan damai. Lagipun, kalau study kat bilik lebih mudah tertidur. Niat nak belajar bertukar jadi bermimpi.

“Sampai pun Tuan Puteri Intan Qalesya kita ni.”

“Pandai kau naikkan pangkat aku jadi tuan puteri ya, Lieya.”

“Bukan aku je, budak dua orang ni pun bersubahat.”

“Kau pakai apa pun cantik, Intan. Orangnya dah cantiklah katakan.” Mei Mei pulak menyampuk.

“Kau ada nak cakap apa-apa, Rina?”

“Takda. Aku senyum je dah memadai. Hehe.”

“Jom, kita pergi duduk kat taman sana. Kalau dari tadi asyik puji aku, takkan ke mananya kita ni belajar. Bukan soalan tentang kecantikan aku ditanya nanti.”

“Okey bos. Jom.”

Sampai sahaja di taman, mereka memulakan pembelajaran. Setiap seorang akan menceritakan tajuk yang telah dibaca semalam sebagaimana yang telah dibahagikan. Cara ini lebih mudah dan membantu meringankan lagi tekanan untuk membaca kesemua topik yang dipelajari secara sendirian.

“Okey. Aku dah habis cerita tajuk yang aku baca. Ada yang tak faham?”

“Rasanya mudah dihadam apa yang kau ceritakan tadi. Cukup lengkap. Cukup rasa.” Sahut Lieya.

“Betul kata Lieya tu.” Rina pula menambah.

“Mei Mei setuju.” Mei Mei bersuara.

“Baguslah. Alhamdulillah. Ni ada sedikit nota yang aku dapat semalam. Aku dah print. Softcopynya aku dah emailkan semalam.”

Thanks, Intan.” Balas Alieya, Mei Mei, dan Rina serentak.

“My pleasure, kawan-kawan.”

“Aku rasa nak makan aiskrim lah.” Kata Lieya.

“Aku pun. Balik nanti kita pergi beli nak tak?” Rina menyuarakan pendapat.

“Okey jugak tu.” Mei Mei bersetuju.

“Kau Intan? Senyap ja.” Tanya Rina.

“Aku? Ada apa?” Intan yang tadinya sibuk melayan perasaan membaca mesej yang diterimanya tidak menyedari apa yang sedang dibincangkan.

“Tadi, Fahrin Ahmad datang sini mintak nombor telefon engkau. Tapi kau senyap je dia terus pergi.”

“Banyaklah kau punya Fahrin Ahmad. Aku tahu kau melawak kan, Lieya?”

“Siapa suruh kuat sangat mengelamun sampai tak sedarkan orang di sekeliling yang mengidam nak makan aiskrim ni.”

“Eh, sapa pulak yang mengidam? Setahu aku semua belum kahwin lagi.”

“Bendul pulak minah ni kan?” Mei Mei pula bersuara.

“Yalah, betul kan semua belum kahwin, macam mana boleh mengidam?”

“Kami semua ni teringin nak makan aiskrim lah Cik Intan.” Kata Rina pula.

“Aku saja ja nak tengok reaksi korang macam mana. Rileks la. Hihi.”

“Bila dia dah tak mengelamun macam ni lah jadinya. Ada saja hujahnya.” Tambah Lieya.

“Okey, balik nanti kita singgah beli aiskrim ya. Aku pun dah lama tak makan aiskrim.”

“Sekarang kita bahagi topik untuk subjek lain pulak, senang nak study lagi esok.” Rina pula bersuara.

“Orait bos.” Kata Intan, Alieya, dan Mei Mei serentak.

Setelah selesai membahagikan topik, mereka berjalan ke arah kafeteria yang tidak jauh dari taman. Empat dara itu pun membeli aiskrim untuk dinikmati pada petang itu.

Telefon Intan berbunyi menandakan ada mesej masuk.

“Salam, comelnya awak bila makan aiskrim. =) Dari hati KF”

“Siapa pulak lah yang hantar mesej kat aku ni.” Rungut Intan.
“Orang lah. Takkan kambing reti bermesej dah zaman IT ni?” gurau Mei Mei pula.

“Tahulah aku orang yang mesej. Masalahnya aku takda nombor orang tu dalam telefon ni. Kau kenal tak nombor ni?” Intan menunjukkan nombor itu kepada Alieya, Mei Mei, dan Rina.

“Jap. Aku cek dalam telefon dulu.” Pantas tangan mereka bertiga mencari nombor itu.

“Tak ada lah Intan.” Alieya bersuara.

“Aku pun takda.” Mei Mei berkata.

“Nombor tu macam pernah aku tengok, tapi takda dalam telefon aku la, Intan.” Rina menjelaskan.

Admire kau lah tu.” Mei Mei bergurau.

“Banyaklah aku punya admire. Rimaslah mesej-mesej secara rahsia macam ni. Bukan aku layan pun. Buat luak kredit dia ja hantar mesej.”

“Kalau hati dah sayang, apa saja dia buat untuk kau dia tak kisah la.” Alieya berbicara.

“Betul kata Lieya tu. Orang pakar lah katakan. Hehe.” Rina mengenakan Alieya.

“Banyaklah kau punya pakar. Sekeh baru tau. Kau tu pun apa kurangnya. Haha.” Alieya membalas.

“Aku rasa lah orang yang mesej kau tadi tu ada dekat-dekat sini lah.” Mei Mei pula menyuarakan pendapatnya.

“Ye tak ye jugak kan. Nak cari tak?” soal Alieya.

“Tak payahlah susah-susah cari. Buat penat je. Bila dia penat, dia berhenti lah. Mesej dia masih boleh diterima. Takda unsur-unsur seksual. Kira okey lah tu.” Kata Intan bersahaja.

“Okeylah macam tu. Tuan punya badan dah cakap macam tu. Kitorang ni menurut perintah je kan?” soal Alieya kepada Mei Mei dan Rina untuk mendapatkan persetujuan.

“Ya. Kami yang menurut perintah. Haha.” Serentak Mei Mei dan Rina menjawab.

Beep. Telefon Intan berbunyi.

“Subhanallah. Indahnya ciptaan Allah.”

“Tika kau lihat yang indah, itulah ciptaan Allah.” Intan teringat kata-kata seorang sahabat kepadanya dahulu.

“Intan, kau okey ke?” soal Rina yang hairan melihat Intan mengelamun.

“Aku okey Rina.” Balas Intan bersahaja lalu menghadiahkan senyuman pada kawannya.

“Mana pergi Mei Mei dan Alieya?” soal Intan.

“Itulah kau termenung tadi. Diorang pergi jogging kejap katanya tadi.”

“Owh, macam tu. Kau tak pergi?”

“Malas pulak rasanya petang ni. Esok kot. Kau?”

“Samalah. Malas jugak aku ni. Nanti ada lagi mesej macam-macam.”

“Hehe. Ye tak ye jugak. Orang dah ada secret admire lah katakan.”

“Ke situ pulak dia. Takda maknanya. Aku malas lah nak jadi perhatian orang ni.”

“Yelah Intan. Aku bergurau je tadi. Jangan ambil hati ye kawan.”

“Ala, rileks la. Aku okey je.”

“Ni yang aku sayang sangat kat kau ni. Cool memanjang.”

“Takdalah cool mana pun Rina. Aku biasa-biasa je. Tak payahla puji menggunung Cik Rina oi...”

“Haha. Baiklah Cik Intan.”

“Aku dah mesej Alieya tadi. Nak balik asrama dulu. Duduk sini lama-lama bukan buat apa pun. Kau nak balik tak?”

“Taklah. Aku tunggu Romeo aku ni. Hehe.”

“Okeylah kalau macam tu. Aku balik dulu ye kawan. Sampaikan salam aku kat Romeo kau tu ye.”

“InsyaAllah Intan. Nanti aku sampaikan. Kau tu hati-hati jalan balik asrama. Takut-takut admire kau ikut dari belakang. Hehe.”

“Okey Rina. Kalau dia ikut tak kacau takpe. Ada jugak bodyguard aku. Haha. Aku jalan dulu. Assalamualaikum.”

“Waalaikumsalam.”

0 jari-jari menaip komen:

 
Luahan Hati Blogger Template by Ipietoon Blogger Template