Friday, November 4, 2011

Hidup ini memang I N D A H

Tengok tajuk cam best je kan...ke aku yang perasan best. wat eva la...asalkan aku epi. ni blog aku...
*tetiba rasa macam kasar je pakai aku kan... ==" entahla...terlbey feel dengar lagu BILA AKU SUDAH TIADA by 'someone' ...

Nak dipendekkan cerita, aku ni rasa sakit sekali lagi..ada masalah hati kot..*sakit ke angau? sakit sebab rasa cam dipermainkan... [ke aku yang perasan lbeyh? wat so eva lah] luka takkan berdarah selamanya kan kan kan? Begitu masa berlalu, akan luputlah ingatanku padamu..chewaahh...lalalala~ cakap boleh la sis... *mulalah monolog sendirian...~ hmmm... *mengeluh utk ke berapa kali? ceq x taw ceq x taw...huhuhu...

Berbalek kepada tajuk... *skema la pulak... let's get back to the topic again...
Sapa yang tak penah rasa disakiti, dilukai, dibenci memang takkan pandai hargai rasa dicintai, disukai dan disayangi...mana tak nya...selalu sangat rasa org suka dia sampai lupa diri...dia fkir smua org syg sgt kt dia...until one day..dia akan dibenci sebencinya oleh seorang insan yang dia sangat2 sayangi... *maklomla..what goes around comes around..apa kena mengena...adess..salah2...hidup ni umpama roda, kadang2 kita di atas...kadang2 di bawah...kadang2 org suka..bila orang suka 2 yang bahaya...nak tau knapa? bila dah suka semua memang nampak I N D A H...tapi...kebanyakkan org krn sdkit ksalahn insan yg diorang syg buat...terus MELATAH dan BLAH... [tertaluk pada T&S la mcm mna individu tu handle diorang punya relation.hehe]

Makin rmai org suka,..makin bertambahla PhD insan sekeliling... *hypothesis accepted
aku rasa majoriti tau PhD tu apa..so xperlula nak explain.. kalau aku, lg ramai org xsuka rasanya lagi bagus kot * tertakluk pada T&S jugak how they hate me...kalo benci pastu g jumpo bomoh 2 i x suke..hihi..kalo tak suke jumpo i direct OK..kte sttle down sgala ketidakpuasan hati... kn lebh bagus mcm 2 drpd buang duit jumpo bomoh sana bomoh sini kan kan kan? [ada yang mngangguk..hihi]

Apa la jari aku taip petang nie..adoiii... *ada manfaat ke...hmm...pasal yg kecewa, kechewa, kuciwa..apa pn ejaannya..pasti mmbawa mksud yg 1 iaitu FRUST.,,apa itu? sejenis ubat yg leh buat

F (fun) bertukar menjadi F E A R
R (riang) bertukar menjadi R I S A U
U (u-turn) bertukar jadi U N A V A I L A B L E [pelik bebeno...]
S (smile) bertukar jadi S U G U L [bukan SUGUS ye..kalo sugus sedap jugak.hehe]
T (tunang) bertukar jadi T A K TUNANG [eh..slumber je camtu.]
*men hentam ja buat 2...adoi..

tapi kan...hidup ini kalo tadak UP and DOWN tak syok gak...
macam kalo tgh drive asyik lurus je..xde belok, selekoh, bump, lmpu isyarat, bukit, gunung etc..
mesti mengantok... *mcm la aku pnah drve ..jd co-pilot ja pn..hihi...xlame ag baru leh drve..ingatkn aku punya celoteh dah panjang...takla pnjg mana pun..

MASALAH datang untuk diselesaikan...
MUSIBAH menimpa untuk diambil iktibar....
NIKMAT diberi untuk disyukuri...
MISKIN harta takpa jangan miskin budi...

sekian saja jari menaip untuk topik ini...nak taip topik lain pulak. =D

0 jari-jari menaip komen:

 
Luahan Hati Blogger Template by Ipietoon Blogger Template