Friday, July 15, 2011

SuKa DuKa CiNTa 17

Kini, Aisha rasa lebih tenang kerana hidupnya berada pada landasan yang betul. Alhamdulillah. Meskipun bekas kekasihnya masih menghubunginya, dia Cuma membalas sebagai seorang kawan dan tidak lebih daripada itu.

Aisha sudah serik untuk bercinta lagi, baginya biarlah jodoh itu datang dengan sendirinya. Perjalannya masih jauh untuk memikirkan soal jodoh. Keluarga dan pelajaran adalah yang paling penting buatnya saat ini.

Meskipun ada yang menasihatinya agar berusaha untuk mendapatkan jodoh, dia menjawab:
“Ya, saya memang berusaha. Berusaha untuk menjadi yang solehah kerana menginginkan lelaki yang soleh. Biar tak pandai masak asalkan pandai jaga hati suami.”

Aisha terkejut apabila terasa bahunya ditepuk dari arah belakang. Dia menolah, Miza.
“Kau ni kan, reti bagi salam tak?”, omel Aisha pada Miza.

“Maaf ye, Ustazah Aisha..Assalamualaikum...”, ujar Miza dengan nada bergurau.
“Waalaikumsalam..kan bagus macam tu..takla aku ni terkena sakit jantung..”,

“Ish..kau ni, ke situ pulak. Dah aku panggil kau, kau tak dengar aku tepuk la bahu kau...jauh sangat termenung tengok laut...rindu kat abang sayang ke...?”
“Ha ah...rindu sangat kat dye...banyak la kau punya rindu..aku takda abang sayang lagi la...saja je melihat keindahan alam yang mendamaikan ni...”

“Yelah tu...nak cover line...tak yah nak tipu la...aku kenal kau la...”
“Miza, kau tak kenal aku sepenuhnya lagi....maafkan aku Miza...”, ujar Aisha dalam hati tidak terluah pada Miza yang sedari tadi merenungnya. Aisha Cuma tersenyum dan kembali merenung keindahan pantai ciptaan Allah di hadapannya.

            “Aku bersyukur Ya Allah kerana Engkau berikan hidayah padaku sementara pintu taubatMu masih luas terbuka. Tetapkanlah hati ini Ya Allah dalam perjuangan untuk berubah ke arah yang lebih baik hanya keranaMu. Soal jodoh, aku pasrah atas ketentuanMu kerana ku tahu walau bagaimana sayangnya aku padanya kelak, dia tetap milikMu kerana Engkau yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untukku.” Aisha berdoa di dalam hati sambil memandang laut yang tenang.

0 jari-jari menaip komen:

 
Luahan Hati Blogger Template by Ipietoon Blogger Template