Saturday, July 9, 2011

mUdaHnYa MeNasiHaT


dari insan yg mengharap cinta
tp tak ku balas sbb ...

tiada lagi CINTA yang TULUS mampu ku berikan,
tiada lagi CINTA yang JUJUR mampu ku harapkan,
tiada lagi CINTA yang INDAH mampu ku terima,
tiada lagi CINTA yang MEKAR mampu ku idamkan,

tiada lagi KASIH yang SETIA mampu ku janjikan,
tiada lagi KASIH yang KEKAL mampu ku jalani,
tiada lagi KASIH yang BAHAGIA mampu ku serah,
tiada lagi KASIH yang DAMAI mampu ku impikan.

selain dariMu ...
yang MAHA dalam segalanya

bukan kata2 di atas isi utama...tapi idea dtg secara tiba2...
syukur pada Allah sbb beri idea...alhamdulillah...~

tadi seorang sahabat menyatakan kekecewaannya terhadap kekasihnya...
hubungan yang semakin jauh dan menjauh....
sebagai sahabat aku cuma mampu menyatakan ini....

if u can stand...proceed relationship..
if not...why must stay if ur heart keep bleeding

mudahnya aku memberi nasihat sebegitu...
sedangkan dulu aku sendiri payah utk melupakan cinta
biarpun diri telah terluka...tapi itu semua kini hanyalah sejarah
sejarah yang memberi pengajaran....takkan dilupakan coz

people who forget the past are condemned to repeat it

memang ada betolnya phrase nie...
so,now aku x kan pernah lupa kenangan lalu
tapi takkan hidup bersandarkan kenangan lalu itu
sebab...aku nak berubah kepada yang lebih baik.

soal CINTA?
biarlah ia datang sendiri...dan dalam keadaan yang diredhai bukannya dikeji...

juz a simple thought given by Allah shared to you.


0 jari-jari menaip komen:

 
Luahan Hati Blogger Template by Ipietoon Blogger Template