Wednesday, July 13, 2011

SuKa DuKa CiNTa 13

Jika dirimu itu sunyi dan sepi,
Diriku ini sudi menemani.

Indah kan kata-kata itu...namun, ia cuma kata-kata yamng mampu diungkap oleh sesiapa pun tapi tak dapat dibuktikan sejauh mana kebenarannya. Bukanlah mengharapkan insan itu membuktikannya. Tanpa dirinya di sisi pun Aisha mampu berdiri kerana Allah. Ya! Kerana Allah yang memberikan kudrat padanya agar mampu menjalani hari-harinya seperti biasa. Alhamdulillah.

Hari ini Aisha pergi ke pusat membeli belah bersama mak cik tersayang. Setibanya di tempat baju untuk bayi dan kanak-kanak, dia teringat pada seseorang yang pernah menemaninya membeli baju bayi untuk anak buah yang tercinta. Rasanya bagai baru semalam ia berlaku. Indahnya saat itu. Aisha tersenyum sendirian. Aisha terlalu merindukan saat mereka bersama seperti suatu ketika dahulu.

Walaupun mereka tidak boleh bersama, Aisha gembira dapat berada di sisinya sebagai salah seorang daripada ahli keluarganya. Begitulah hubungan Aisha dan Wan. Aisha akui, Wan adalah insan pertama yang pernah dia cintai dalam diam namun cinta itu dibiarkan saja setelah mengetahui kemungkinan untuk bersama itu tiada kerana mereka adalah adik beradik susuan. Aisha redha kerana Aisha yakin, pasti ada seseorang yang telah Allah tentukan untuknya. InsyaAllah...

0 jari-jari menaip komen:

 
Luahan Hati Blogger Template by Ipietoon Blogger Template