Friday, July 15, 2011

SuKa DuKa CiNTa 14

“Sakit Ya Allah... sakit... terima kasih kerana memberikan hambaMu merasa kesakitan ini... aku bersyukur Ya Allah kerana Engkau telah memilihku... terima kasih Ya Allah..sakit ini tidak seberapa jika dibandingkan dengan kesakitan yang menimpa Rasulullah semasa baginda menyampaikan wahyu... Jadi, aku harus kuat melawannya... insyaAllah...aku boleh!” Aisha memberi semangat pada dirinya sendiri.

            Malam itu Aisha benar-benar rasa teramat sakit di bahagian kepala. Hinggakan dia tertidur tanpa menyiapkan tugasan yang telah diberikan oleh pensyarahnya.

            Keesokan paginya Aisha bangun untuk solat subuh seperti selalu sebelum dia memulakan harinya sebagai pelajar, meskipun peningnya masih tersisa. Cuti semester yang lalu membuatkan dia menyedari akan kesakitan yang dihidapinya. Apa pun yang terjadi hidup mesti diteruskan dan ilmu mesti lengkap di dalam dada sebagai persediaan seorang bakal ustazah pada masa hadapan. Itulah cita-citanya sejak kecil, guru. Namun tidak menyangka dia seorang bakal ustazah kelak. Syukur. Hanya itu yang mampu diperkatakan.

0 jari-jari menaip komen:

 
Luahan Hati Blogger Template by Ipietoon Blogger Template