Tuesday, June 14, 2011

SuKa DuKa CiNTa 9

Aisha tak dapat melupakan raut wajahnya. Senyumannya. Makanan kegemarannya, mi goreng ayam. Buah kesukaannya, mata kucing. Aisha belajar memasak mi goreng untuk pertama kalinya kerana ingin mahir memasak mi goreng ayam untuk Shirman suatu hari kelak.

Petang tadi, celoteh Aisha panjang lebar dalam pesanan ringkas untuk Shirman. Pelbagai hasrat, impian, cerita dan keinginan diluahkan. Seolah-olah Shirman mampu menjadikannya sebuah realiti. Andai dia punya pintu suka hati seperti yang ada dalam cerita Doraemon, dia akan melihat Shirman dari jauh meskipun tidak dapat berjumpa.

Kalau Aisha sakit atau bersedih, dia tak nak Shirman tengok atau berjumpa dengannya sebab Shirman tak nak Aisha bersedih. Dia hanya mahu Aisha gembira.

“Kenapalah aku sia-siakan sayang dan cinta seorang lelaki bernama Shirman kerana lebih memilih cinta Airie?” soal Aisha di dalam hati.

Walau apa pun luahan, itu adalah keputusan Aisha. Takkan dapat diundurkan masa, diulang semula. Segalanya telah terjadi.

Soal Airie, Aisha telah menghantar dua mesej untuknya. Aisha meluahkan padanya dengan ringkas, padat dan tepat. Mungkin dia masih sibuk dengan kerjanya atau pun tidak larat membalas kerana masih demam.

“Kita tunggu lah esok macam mana... malam ni tidur dulu. Dah penat jadi pengkritik filem Aku Masih Dara tadi. Semoga esok ada sinar bahagia untuk ku dan esok lebih baik daripada hari ini. Amin..” doa Aisha di dalam hati sebelum melelapkan mata.

0 jari-jari menaip komen:

 
Luahan Hati Blogger Template by Ipietoon Blogger Template