Tuesday, June 14, 2011

SuKa DuKa CiNTa 8

Sekali lagi hati diruntun pilu dan hujan mulai membasahi pipi. Dosa semalam akan terus menghantui dirinya seumur hidup. Aisha yang membuat kerosakan pada dirinya dan dia jugalah yang menerima akibatnya. Tabahlah wahai hati... Tabahlah engkau...
Saat ini, Aisha rasa ingin mendengar lagu Aku Wanita Biasa yang dinyanyikan oleh Kris Dayanti. Malang sekali, laptopnya digunakan oleh adiknya untuk bermain Counter Strike. Tapi, lagu yang betul-betul dapat menenangkannya ialah lagu InsyaAllah dendangan Maher Zain. Bait-bait lagunya sungguh menyentuh jiwa...

Tika ini, Aisha ingin mengatakan kepada Airie... dia boleh mendapat wanita yang lebih baik dari dirinya untuk dijadikan pendamping seumur hidup. Aisha tidak selayaknya untuknya. Malah bukan untuk sesiapa pun...

Satu sms yang dapat mengembalikan semangatnya kini ialah message yang dihantar oleh seorang sahabat yang jauh di mata tapi dekat di hati... message nya begini: Mungkin pernah seseorang menyatakan padamu: “Aku mencintaimu... Aku tidak mahu kehilanganmu... Aku akan setia selamanya” Namun akhirnya dia pergi meninggalkanmu... Tapi ada satu peribadi yang mencintaimu dengan kasihNya yang kekal dan berkata: “Aku mengasihimu lebih dari yang kau tahu...” Dialah ALLAH yang menjagamu selalu...

Terasa begitu pantas masa berlalu. Seminggu selepas Airie meninggalkannya tanpa khabar berita, Aisha mulai rapat dengan Shirman. He’s so handsome. Kacukan lah katakan. Tapi, dalam perkenalan mereka yang sudah hampir sebulan, Airie kembali semula dengan menyatakan hasrat untuk bersamanya semula. Aisha terpaksa membuat pilihan antara cinta Airie atau cinta Shirman... akhirnya, dia memilih untuk meraih semula cinta Airie. Shirman kecewa akan tindakan Aisha berpaling darinya. Namun, dia redha andai Aisha bahagia.

Malang tidak berbau, bahagia sebentar cuma. Entahlah. Mungkin ia hanya perasaan Aisha yang terlalu emosional hingga mengakibatkan Airie rimas terhadapnya. Aisha tak tahu. Aisha benar-benar menyesal pada saat ini kerana telah memilihnya.
Aisha kemudiannya mengadu kepada Shirman namun, sms daripada Shirman membuatkannya semakin dirundung pilu.
“Saat awak pilih dia, maknanya awak dah pinggirkan saya walau selama ini saya ingin selalu di sisi awak. Bila-bila masa saya sudi temankan awak tapi bila awak dah pilih dia bermakna apa yang dia buat untuk awak tu tak ada kena mengena dengan saya. Dia pilihan awak bukannya saya jadi takda makna kita mesej lagi dan cuma yang saya cakap saya tak mau jadi second choice awak. Tak mungkin terjadi berebut perempuan. Berbahagialah... bye.”

Saat Aisha menertima pesanan ringkasnya... airmata Aisha meluncur laju. Betapa dia kehilangan. Kenapakah dia bodoh? Buta? Tapi, dia tabahkan jua menghadapi kehidupannya. Mungkin ada hikmah di sebaliknya.

”Walau cukup baik saya layan awak, berjanji akan sentiasa di sisi, cinta awak sepenuh hati tapi sayangnya awak masih kembali pada dia yang pernah tinggalkan awak...mungkin memang kita takkan ada jodoh.”
“Like I said before, you are the one who leave me not me...”

Setiap kali Aisha membaca mesej yang disimpannya, hatinya akan tersentuh. Betapa dia telah menghancurkan hati Shirman yang begitu setia. Aisha mengatakan pada Shirman bahawa dia sukar untuk melupakan Shirman. Tapi, Shirman menjawab, padamlah nombornya pasti akan lupa. Aisha Cuma mampu membalas... “I’ll forget you if I cut myself and die, I’ll forget you if I lost my memories I’ll forget you if I’m married with someone else... But even I forget you, I can’t forget the love between us.” Ayat itu bukan Aisha ambil dari internet. Ayat itu ditaipnya dari hati yang penuh dengan sesalan... hanya Allah yang tahu perasaannya saat ini. Ayat itu bukan untuk memikat Shirman untuk kembali padanya... Cuma menyatakan bahawa Aisha tak akan lupa padanya.

0 jari-jari menaip komen:

 
Luahan Hati Blogger Template by Ipietoon Blogger Template