Sunday, June 12, 2011

SuKa DuKa CiNTa 6

Penat r selalu macam ni. Ok. Nyte. Salam.
Sms yang Aisha terima dari Airie memang betul-betul menyesakkan dadanya. Hati yang sarat menanggung rindu dibalas dengan belati yang ditikam terkesan di hati.

“Salahkah aku kerana terlalu merindu? Salahkah aku bila terlalu menyinta? Salahkah aku saat aku menjadikan aku miliknya?,” soalan demi soalan terbit tanpa dipinta namun inginkan jawapan.
Akhirnya Aisha nekad, mulai malam tersebut dia akan menyepi seperti yang Airie pinta.
“Kumpul rindu banyak-banyak.”
“Okey, fine.”

Aisha hanya menuruti apa jua permintaan Airie. Kali ini dia merasakan cintanya seolah-olah bertepuk sebelah tangan. Aisha sendiri semakin tidak pasti akan perasaannya saat ini. Dia hanya tahu, dirinya terluka dipinggirkan sehinggakan Aisha terfikir lebih baik mereka berhenti setakat ini sahaja. Kedukaan semakin menjadi gara-gara Aisha terbaca Airie memberi komen pada status seorang perempuan di laman sosial Facebook.

Hendak Aisha katakan tidak cemburu, dia menipu dirinya sendiri. Ya, memang Aisha cemburu. Tapi, Aisha cuba bersabar. Biarlah. Andai ada jodoh, takkan ke mana. Kekal atau tidak, Aisha Cuma berserah. Jikalau kekal bersama Airie, alhamdulillah. Andai tidak, Aisha tetap mendoakan kebahagiaannya. Lantas Aisha mengambil diarinya lalu menulis sesuatu.

”When you love someone, do pray for his/her happiness even they are not with you. Because, it will give you happiness rather than seeing them sad when they’re force to be with you.”

Aisha teringat betapa bahagianya semalam...
Mungkin benar, suka membawa duka. Tapi Aisha yakin apa yang berlaku hari ini cuma ujian kecil dari Allah untuk menguji kesabaran dan ada hikmah di sebaliknya. Dia sedar hanya Allah yang mengetahui kedukaannya tika itu.

0 jari-jari menaip komen:

 
Luahan Hati Blogger Template by Ipietoon Blogger Template