Tuesday, June 14, 2011

SuKa DuKa CiNTa 7

Lega rasanya, lepas sampai rumah. Memang penat. Malam ini, malam yang cukup menggembirakan buat Aisha. Bertemu rakan-rakannya yang sama-sama belajar di sekolah rendah dahulu. Suasana memang riuh rendah. Masing-masing ada cerita untuk dikongsi kerana masing-masing menyambung pelajaran dalam pelbagai bidang.

Namun, terselit juga kisah-kisah lucu zaman sekolah rendah yang tidak dapat dilupakan. Walaupun tidak semua dapat hadir ke jamuan reunion, kemeriahan tetap dirasa. Sebelum berangkat ke Kentucky Fried Chicken (KFC) tadi, Aisha memang sudah bertekad untuk meninggalkan telefon bimbitnya di rumah. Hal ini kerana, dia tidak mahu diganggu. Hatinya benar-benar keliru. Biarlah dia bergembira sebentar bersama rakan-rakan tanpa gangguan.

Ternyata tidak sia-sia Aisha menyertai jamuan tadi. Dia lupa seketika masalah yang sedang dihadapinya. Meskipun badan terasa letih, aku tetap berusaha untuk bergembira sekadarnya, tidak pula melampaui batas. Aisha lebih banyak menjadi pemerhati.

Cuma, bercakap bila dirasakan perlu. Dia melihat semua kawannya sudah dewasa. Ada yang maintain comel. Ada pula yang sudah berambut panjang. Macam-macam keletah. Saat itu, Aisha merasakan pantasnya masa berlalu...

Hubungannya bersama Airie setakat ini alhamdulillah. Dia berharap ia akan berpanjangan dan berkekalan serta bahagia di dunia mahupun akhirat. Ashrique masih menghubungi Aisha meskipun telah banyak menghina Aisha. Kini, dia kembali memuja Aisha. Lelaki yang merimaskan.

0 jari-jari menaip komen:

 
Luahan Hati Blogger Template by Ipietoon Blogger Template