Sunday, June 12, 2011

SuKa DuKa CiNTa 5

Hari ini genap seminggu Aisha bersama Airie. Walaupun payah untuk Aisha belajar mencintai Airie, tapi dengan kesungguhan yang ada pada Airie membuatkan Aisha nekad untuk menjadikan Airie cinta terakhirnya.

Akan tetapi, keyakinannya mulai goyah kerana masih teringat pada kisah lalu. Dosa yang sering menghantuinya. Dosa bersama Ashrique dan Asfar.

“Bila difikir, ditimbang, dan kira-kira, aku memang tidak layak untuk Airie. Kenapa baru kini aku sedar...?,” suara itu kerap kali membisikkan kepada Aisha supaya sedar akan dirinya. “Ya, aku ingat akan dosa itu. Walaupun bukan berzina tapi ia tetap terlalu hampir kepada zina. Astarghfirullahalazim...,” bisik suara yang lain. “Ampunkan hambaMu yang lemah ini Ya Allah. HambaMu ini alpa. Jauhkanlah diri ini daripada mengulangi dosa yang sama Ya Allah...,” Aisha merintih di dalam hati. Tanpa sedar, airmatanya mengalir. “Adakah aku cuma layak untuk lelaki yang hanya hendakkan tubuhku?” “Apakah sudah tiada lagi cinta yang tulus buatku?”

Akhirnya, Aisha terlena lantaran memikirkan persoalan demi persoalan yang sering bermain di fikirannya. Perkenalannya dengan cinta lebih banyak merosakkan dirinya daripada membimbingnya. Cuma, Aisha sedar betapa dia tidak layak untuk menyalahkan cinta kerana ia adalah fitrah yang Allah ciptakan. Aisha juga sedar akan kesalahannya kerana alpa dan lupa batasan yang telah ditetapkan oleh syara’.

“Aku lah yang merosakkan diriku sendiri...,” tangisnya di dalam hati sebelum terlelap.

0 jari-jari menaip komen:

 
Luahan Hati Blogger Template by Ipietoon Blogger Template