Sunday, June 12, 2011

SuKa DuKa CiNTa 4

Beberapa bulan selepas berpisah dengan Asfar, Aisha mula bercinta dengan Airie. Seorang yang selalu sibuk dengan kerjaya tetapi itu tidak menghalangnya untuk meluangkan sedikit masa untuk Aisha. Walaupun kadang-kadang Aisha merasakan dirinya diabaikan, tapi Aisha faham akan tuntutan kerja Airie. 

Oleh sebab itu, Aisha banyak belajar bersabar. Cuma, terkadang kesabaran itu tidak mampu untuk menepis pelbagai andaian jahat yang tercetus oleh minda. Namun, Aisha telah sedaya upaya tidak mahu memikirkannya. Aisha yakin pada cinta Airie yang jujur dan ikhlas hanya untuk Aisha.

Tapi, satu perkara apabila bersama Airie, Aisha merasakan dirinya tidak pasti akan apa yang di rasakan. Rasa sayang itu memang ada. Aisha merasa dirinya seorang yang hipokrit kerana setiap kali dia menyatakan bahawa dia baik-baik sahaja sedangkan apa yang diperkatakan bukanlah apa yang dirasakan. Dalam sehari memang Aisha rasa gembira bersamanya tapi, pasti ada sedihnya dalam masa yang sama.

Sungguhpun begitu, Aisha tetap percaya kalau ada jodoh takkan ke mana. Allah selalu bersama. Cinta Allah lebih penting. Kalau Allah dah tak pandang dirinya, takkan ada sesiapa yang akan peduli padanya sama ada hidup atau pun tidak.

0 jari-jari menaip komen:

 
Luahan Hati Blogger Template by Ipietoon Blogger Template