Tuesday, October 11, 2011

PENGORBANAN

Hari ini, berjalan seperti biasa...
Berjalan kaki dari rumah ke ipg...
Setiap hari, pasti aku tengok Viva Col Putih...
Wanita yang sama...
No. pendaftaran kereta yang sama...
Di bahu jalan yang sama...
Dulu...aku ingatkan cikgu...
Ingatkan dye singgah sekejap...
Pagi tadi baru aku sedar...
Dye tunggu anak dye...
Nak tahu kenapa?
Kalau cikgu...takkan bawak barang untuk mengait...
Duduk dalam kereta masa jam 8.00 pagi...
Mesti cikgu da masuk kelas time tu...
Aku fikir mesti tunggu anak....
Bila fikir2 kan...lame tu nak tunggu anak...
Bila aku balek tadi pun jumpa kereta tu...
Kali ni di bahu jalan betul2 kat tepi sekolah...
Kalau lah dye tunggu dari pagi tadi..memang lame ar...
Bayangkan dari jam 7 pagi...sampai jam 12 tengahari,,,
Uishh...banyak benda boleh dibuat dalam masa 5 jam...
Takkan la dye habiskan masa dye dalam kereta selama 5 jam on weekdays?
*Wondering* Tapi aku yakin memang dye tunggu anak dye...
Selalu je tengok kereta tu pagi2 dan tengahari...hafal dah no. pendaftaran kereta dye.
Memang sayang anak la kan...sanggup tunggu di luar sekolah...
Itulah PENGORBANAN...
itu cerita 1...

banyak lagi cerita pasal pengorbanan kan...
yang selalu orang highlight kan pengorbanan ibu
yang tak selalu orang ambik tahu pengorbanan ayah...
sebab?
[jwpn bdsarkn personaliti ayah..Anis rindu bapak gilak2.]
seorang ayah ni dye lebih berahsia...means...kalau ada mslh xkn cerita...*mungkin nk tanggung sndiri..
seorang ayah ni xberapa pandai nak tunjuk dye punye kasih sayang....*mysterious kan..hihi
seorang ayah dye sayang anaknya dengan amarah...*teringat kenangan msa dpt no.2 time darjah 6 dulu.. =="

dipendekkan cerita...aku sayang ayah aku...
pagi tadi tengok balek gbr2 lama yg aku scan dulu...
baru aku perasan...aku mesti bersama ayah...means ayah pangku aku..ayah peluk aku...
banyak2 kenangan yang berlaku dalam hidup aku selama 20 tahun...kenangan bersama arwah lah yang sentiasa tersemat dalam hati...*bukan kenangan bersama orang lain...
4tahun berlalu...masih jugak arwah dalam ingatan..orang selalu kata 'hilang' ayah tak sesedih 'hilang' mak
bagi aku...dua2 sama...hilang ayah memang amat2 terasa...
dulu....ada ayah yang boleh menghiburkan dengan lawaknya...
dulu...ada ayah yang boleh perhatikan masa buat homework
dulu...ada ayah yang bawak jalan2...
dulu...ada ayah yang kongsi cerita pasal ilmu baru...
dulu...ada ayah yang boleh aku salam setiap kali keluar rumah...seiap kali hari raya...
dulu...ada ayah yang boleh tolong cuci pinggan walaupun dia tak masak....
dulu..ada ayah temankan pergi beli barang dapur,,,,
dulu...ada ayah...
dulu....sebelum Allah ambil dia...
sekarang...tetap ada....cuma di tempat yang orang lain tak nampak...dalam hati ini...dekat sangat2...
byk yang ayah tak sempat tengok....
byk yang ayah tak sempat tahu...
ayah, dah ada 2 orang cucu perempuan..comel tau..
ayah, tak lama lagi ada yang sambung perjuangan ayah, jadi cikgu
ayah, result spm adik baik...cuma belum ada peluang untuk sambung belajar..
ayah, adik2 milenium...kenal ayah..walaupun melalui gambar...diorang tak nakal..rajin belajar
ayah, kakak ipar baik tau...rajin pulak tu...
ayah, mak...mak tabah kan yah...?

astarghfirullahalazim...maafkan Anis...Anis rindu ayah...
maafkan Anis..

0 jari-jari menaip komen:

 
Luahan Hati Blogger Template by Ipietoon Blogger Template