Wednesday, January 11, 2012

Apa KOMPETENSI anda?

Cikgu: Apakah yang dimaksudkan dengan kompetensi?
Murid: Kompentensi ialah kemahiran yang ada pada seseorang dalam sesuatu bidang.
Cikgu: Baik. Apakah komahiran yang awak ada?
Murid: Berfikir sejenak... saya dalam proses menulis cerpen. [uishh..apa la aku jawab ni.]
Cikgu: Itu bukan kemahiran. Masih belum mahir.
Murid: Terdiam... tak ada. [aku tak reti la jawab soklan berkaitan dengan kemahiran diri sendiri ni...huhu]
Cikgu: Sudah hampir tiga tahun awak di institut. Takkan takda?
Murid: Masih diam... [ku dapat rasakan pipi ku mula merah. hemoh3x.]
Cikgu: Ceritakan pada saya tentang SOLAT.
Murid: Solat itu wajib.
Cikgu: Itu jawapan biasa.
Murid: Ada solat sunat seperti tahajjud, taubat, dhuha,,, etc. [apa lagi aku jawab tadi..tergagap2.darah gemuruh kuat sangat...huhu]
Cikgu: Lagi?
Murid: Solat ini boleh 'cover' solat wajib jika ada kecacatan,,,so on and on.. [boleh2 aku rojakkan bahasa..dush..nasib bek ada orang bagitau 'menampung' haha.]
Cikgu: Betul ke apa yang dia katakan (murid 2)?
Murid 2: Betul, cikgu.

Finally, Murid pun dapat duduk tapi dapat merasakan yang muka dia kepanasan menahan malu. Murid ni memang susah nak cari apa kompetensi diri sendiri...huhu. Bila ditanya macam tu, memang terus blur jadinya. kuang3x... Murid ini seorang yang masih tidak punya keyakinan diri. so saddd...~

Aku seorang yang...
- agak sensitif...mudah menangis... [kompetensi ke tu? 110% bukan. haha]
- memasak..bolehla...kwn puji aku masak butter chicken sodap..hemoh3x. [bukan profesional.huhu]
- taip ayat2 menyentuh hati...haha.perasan [tu...kategori apa ya? entah apa2 lah aku ni.]
- aku tak suka membaca sangat...kalo beli buku kena tengok cover buku yang aku beli. [cerewetttt...]
- aku suka mengkritik...especially bila berkaitan dengan benda yang aku suka...contoh; designs, makanan,  etc...[mungkin inilah kompetensi aku kot.haha]

Sepatutnya, Murid ni rileks dulu sebelum jawab soalan kan kan kan...
Bila nervous, semua idea Murid hilang... sedangkan Murid pernah jadi GSTT (Agama)...alahaii...
Memalukan... = =
Pengalaman sekerat je...takleh nak kata apa...hemoh3x...
Suddenly missing anak2 di L.A...huhu... bukan Los Angeles..
Lubok Antu...cop2x..nama ja Lubok Antu..takdenye banyak antu.hehe..

0 jari-jari menaip komen:

 
Luahan Hati Blogger Template by Ipietoon Blogger Template