Sunday, May 20, 2012

P E N A N T I A N

Jika bicara soal PENANTIAN,
Ya, ia memang MEMENATKAN,
Ya, ia memang MENYEDIHKAN,
Ya, ia memang MEMERITKAN,

Tapi,
PENANTIAN tu takkan jadi MEMENATKAN kalau kau IKHLAS MENUNGGUNYA,
PENANTIAN tu takkan jadi MENYEDIHKAN kalau kau BERUSAHA BERBAHAGIA,
PENANTIAN tu takkan jadi MEMERITKAN kalau kau YAKIN ADA HIKMAHNYA,

Dulu,
Memang pernah rasa PENAT,
Memang pernah rasa SEDIH,
Memang pernah rasa PERIT,

Kini ku terfikir,
Sampai bila nak rasa penat?
Sampai bila nak rasa sedih?
Sampai bila nak rasa perit?

Bila,
Aku juga berhak BAHAGIA,
Aku juga berhak GEMBIRA,
Aku juga berhak KETAWA,

Tanpa dia, aku tetap aku.
Jadi, untuk apa bersedih kerananya?
Untuk apa aku terus bersedih
sedangkan dia mampu bahagia tanpaku?

Ada baiknya aku bersedih kerana KELUARGA,
Tanpa ibu, takkanku lahir di dunia
Tanpa ayah, memang hidupku rasa kurang
Tanpa abang, aku takkan dapat jadi seorang adik
Tanpa adik, aku takkan belajar jadi seorang kakak
Tanpa mak cik, aku takkan jadi seorang anak saudara
Tanpa keluarga, takkan ada  sesiapa yang memimpinku keluar dari kegelapan
Merekalah yang setia di sisi

Ada baiknya juga ku bersedih kerana KAWAN,
Tanpa mereka, senyuman ini takkan seindah sekarang
Tanpa mereka, tawa ini takkan segirang kini
Tanpa mereka, tangisku dulu sudah berlalu

Daripada airmata ini mengalir untuk dia,
Lebih baik airmata ini mengalir kernaNya.
Daripada rindu ini terbuang mendamba dia,
Lebih baik rindu ini ku labuhkan untukNya
Daripada hati ini terus mengingati dia,
Lebih baik ku penuhkan dengan ingatan untukNya

Moga kata-kata bukan sekadar luahan rasa,
Moga kata-kata bukan hanya pada karya sahaja,
Moga kata-kata tidak hanya ditaip cuma,
Tapi
Disemat dalam hati,
Mendatangkan keinsafan diri,
Bermanfaat pada saudara saudari,
Sebagai saham kemudian hari.

0 jari-jari menaip komen:

 
Luahan Hati Blogger Template by Ipietoon Blogger Template