Friday, March 16, 2012

Makan Buah Kena Betul

SENTIASA MAKAN BUAH-BUAHAN SEGAR semasa perut kosong
Makan buah-buahan segar
Ini adalah maklumat yang penting!
Kita semua rasa makan buah-buahan bermakna hanya membeli, memotong dan memasukkan ia ke dalam mulut kita. Ia tidak semudah itu. Adalah penting untuk mengetahui bagaimana dan bila untuk makan buah.
Apakah cara yang betul untuk makan buah-buahan?
Ia bermakna TIDAK MEMAKAN BUAH selepas makan! BUAH harus dimakan semasa perut kosong.
Makan buah-buahan memainkan peranan penting dalam detoksifikasi sistem anda, membekalkan anda dengan banyak tenaga untuk penurunan berat badan dan aktiviti-aktiviti kehidupan yang lain ..
BUAH ADALAH MAKANAN PALING PENTING
Katakan anda makan dua keping roti, makan sepotong buah-buahan. Keping buah-buahan sudah bersedia untuk terus melalui perut ke usus, tetapi ia terhalang daripada berbuat demikian.
Sementara itu, makanan menjadi rosak keseluruhannya dan menapai, dan bertukar kepada asid. Apabila buah-buahan bersentuhan dengan makanan di dalam perut dan jus pencernaan, keseluruhan jisim makanan mula menjadi rosak.
Makan buah-buahan semasa perut kosong atau sebelum makan anda! Anda pernah mendengar orang mengadu: Setiap kali saya makan tembikai, saya sendawa, apabila saya makan durian atau pisang perut saya kembung. Saya pasti akan berlari ke tandas, dan sebagainya. I ni tidak akan berlaku jika anda memakan buah-buahan semasa perut kosong . Buah-buahan bercampur dengan makanan lain yang sedang dicerna dan menghasilkan gas.!
Rambut beruban, botak, cetusan saraf, dan lingkaran hitam di bawah mata-semua ini tidak akan berlaku jika anda makan buah-buahan semasa perut kosong.
Bukanlah kerana buah-buahan seperti oren dan lemon yang berasid, kerana semua buah-buahan menjadi alkali dalam badan, menurut Dr Herbert Shelton yang melakukan penyelidikan mengenai perkara ini. Jika anda telah menguasai cara yang betul makan buah-buahan, anda mempunyai Rahsia Kecantikan, umur panjang , Kesihatan, Tenaga, Kebahagiaan, dan berat badan normal.
Apabila anda perlu minum jus buah-buahan, minum hanya jus buah-buahan segar, BUKAN dari tin. Jangan minum jus yang telah dipanaskan. Jangan makan buah-buahan yang dimasak, anda tidak mendapat nutrien sama sekali. Anda akan mendapat hanya rasa ... Memasak memusnahkan semua vitamin.
Makan buah-buahan keseluruhan adalah lebih baik daripada meminum jus. Jika anda perlu minum jus, minum lah secara perlahan-lahan, kerana anda perlu membenarkan ia bercampur dengan air liur anda sebelum menelannya. Anda boleh minum jus buah-buahan dan ber puasa 3 hari untuk membersihkan badan anda .. Makan buah-buahan dan minum jus buah-buahan untuk hanya 3 hari, dan anda akan terkejut apabila rakan-rakan anda mengatakan anda melihat berseri!
KIWI:
Sangat kecil tetapi gagah perkasa, dan sumber yang baik untuk kalium, magnesium, vitamin E & serat. Kandungan vitamin C adalah dua kali ganda daripada oren!
SeHARI SEBIJI EPAL SEPERTI menyimpan seorang doktor?
Walaupun epal mempunyai kandungan vitamin C yang rendah, ia mempunyai antioksidan flavonoid yang meningkatkan aktiviti vitamin C, dan dengan itu membantu untuk mengurangkan risiko kanser kolon, serangan jantung atau strok.
Strawberry: Buah Perlindungan.
Strawberi mempunyai kuasa antioksidan tertinggi di kalangan buah-buahan utama & melindungi tubuh daripada kanser menyebabkan, saluran darah tersumbat radikal bebas.
MAKAN 2 - 4 oren oren sehari boleh membantu menjaga dari selesema, mengurangkan kolesterol, mencegah & melarutkan batu karang, dan mengurangkan risiko kanser kolon.
Tembikai : urutan dahaga alat bomba.
Terdiri daripada 92% air, ia juga penuh dengan dos gergasi glutation, yang membantu meningkatkan sistem imun kita. Juga merupakan sumber utama lycopene, oksida kanser-pertempuran. Juga didapati dalam tembikai: Vitamin C; Kalium ..
Jambu biji; Pokok Betik: anugerah tertinggi untuk vitamin C.
Mereka adalah pemenang dalam kandungan vitamin C yang tinggi. Jambu batu juga kaya dengan serat, yang membantu mengelakkan sembelit. Betik kaya dengan carotene, baik untuk mata anda ..
Minum air Dingin selepas makan = Kanser!
Boleh anda percaya ini? Bagi mereka yang gemar minum air sejuk, ini berkaitan kepada anda. Ia bagus untuk mempunyai minuman sejuk selepas makan, bagaimanapun, air sejuk akan mengukuhkan bahan berminyak yang anda baru sahaja makan , yang melambatkan pencernaan. Apabila ini 'enapcemar' bertindak balas dengan asid, ia akan memecah dan diserap oleh enzim intestine lebih cepat berbanding makanan pejal. Ia akan selari dengan enzim intestine. Tidak lama lagi, ini akan bertukar menjadi lemak dan mendorong kepada kanser .. Yang terbaik adalah untuk minum sup panas atau air suam selepas makan.
By: Dr Stephen Mak

0 jari-jari menaip komen:

 
Luahan Hati Blogger Template by Ipietoon Blogger Template