Monday, May 30, 2011

dah habis baca... (^__^)

compared to Salju Sakinah,Bertakhta di Hati berjaya wat aku tetap terus membacanya.
coz, jln ceritanya menuntut aku menghabisknny bg mngetahui kesudahan cinta Rya dan Nadjmi.
aku rasa x perlu ak nk post jln cerita nya.x thrill la kalo org lain nk baca.
memg novel salu buat emosi ku jd x stabil..rsa cpt nk menangis...hmm..
wlau bgmnapun, Siti Hanisah bt Saad tetap suka bca novel d waktu lapangnya (^__^)
slama aku mula minat bca novel...aku dapati terdpt bbrpa persamaan antara smua novel yg pnah
aku baca...:
1st, hero dan heroin mesti digambarkn dgn sempurna...dr fizikal dn prwatakn...
2nd, hero dan heroin org yg paling byk diuji...
3rd, hero dan heroin walau mcm mna terpisah pn pasti akn bersatu smula...
4th, watak jahat memg jht gler,kdg2 endingnya mereka berubah dn insaf, tp ad yg mati..
5th, hero dan heroin mesti x sma taraf...
6th, plot: Perkenalan, Percintaan, Perpisahan/Konflik, Pertemuan Semula..Happy Ending
7th, nama watak hero dan heroin mesti outstanding dr watak lain...

apa2 pn smua novel akn mnarik terpulg pd penceritaannya...
aku suka novel yg mmbawa aku utk meneruskan pbcaaan bila jln ceritanya susah djgkakan..
tp xbmkna aku xbca novel kalo dh tau jln cerita ny mcm mana...
sekian saja coretan pasal novel d pg hari ni... (^_^)

0 jari-jari menaip komen:

 
Luahan Hati Blogger Template by Ipietoon Blogger Template