Friday, October 17, 2014

Setelah Sekian Lama

Setelah sekian lama laman ini terbiar sunyi
Setelah sekian lama laman ini terbiar sepi
Setelah sekian lama laman ini terbiar usang
Setelah sekian lama laman ini terbiar buang

Hari ini,
Terdetik HATI
Tertaip JARI
Menyatakan keinginan HATI
Menyuarakan dengan JARI

Sudah lama diri berkarya tiada
Sudah lama diri berimaginasi tiada
Sudah lama diri berdiam tanpa cerita
Sudah lama diri berdiam tanpa suara

Kadang,
Terfikir apa sudah tamat kisah
Terfikir apa sudah tiada penyudah
Terfikir apa sudah aku menyerah
Terfikir apa sudah aku lelah

Hingga,
Mungkin sudah tiba undur diri
Mungkin belum masa untuk diri
Mungkin banyak perlu dipelajari
Mungkin aku perlu merehat diri

Adakah,
Diri sudah kehilangan seni
Jari sudah kehilangan seri
Hati sudah kehilangan hati
Akal sudah kehilangan erti

Mohon,
Kembalikan diri yang dulu
Kiranya baik untuk aku
Kiranya baik untuk insan sekelilingku

Mohon
Kuatkan diri yang baru
Kiranya baik untuk aku
Kiranya baik untuk insan sekelilingku

kerana...

0 jari-jari menaip komen:

 
Luahan Hati Blogger Template by Ipietoon Blogger Template